Fredag den 8 februari så träffade vi Ola Stinnerbom. När Ola Stinnerbom kom till oss så var dagen jättebra.  Och han var en riktig same som jag men jag vill veta mer om mig och de skulle jag fråga Ola men jag var upptagen med massor av saken.

Och han håller på med jojk tror jag. och han håller med på en slags trä stav som jag vill lära mig jättemycket om de staven som har gör.

Vi fick vara med i massor av olika saker vi fick göra en helig sten som kan läka olika saker och när jag inte fanns så kunde min mormors pappa läka blod. Och jag tyckte att de vara jätte kul och jag fick lära mig massor av saker. Men de bästa av allt att jag fick lära mig jättemycket hur en same gjorde och de kanske vill jag när jag blir stor.

Och vill känna mig som en same inom mig.

och ser hur han gjorde använda staven.

Och han berättade hur hans berättelse gick till hur samerna gjorde på den tiden också.